Zgłoszenie oferty pracy

Ofertę pracy można zgłosić na cztery sposoby: przez portal psz.praca.gov.pl, pocztą elektroniczną, osobiście w siedzibie Urzędu oraz pocztą tradycyjną. Zgłoszenie powinno zawierać dane dotyczące pracodawcy oraz szczegóły dotyczące oferowanego stanowiska, w tym wymagania wobec kandydatów i wysokość wynagrodzenia. W przypadku pierwszego zgłoszenia pracodawca zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów podstawowych, takich jak REGON czy NIP.

Tylko pracodawca może zgłaszać oferty, które będą publikowane w urzędach gmin i w Internecie, a także mogą być przekazywane do innych powiatowych urzędów pracy. Pracodawcy mogą skorzystać z usług pośredników pracy dla profesjonalnego doboru kandydatów. Zgłoszenie oferty należy przedłożyć do jednego powiatowego urzędu pracy, a brak uzupełnienia w terminie 7 dni skutkuje odrzuceniem oferty.

Urząd nie przyjmie oferty, jeśli zawiera ona dyskryminacyjne wymagania lub jeśli pracodawca został skazany za naruszenie praw pracowniczych w ciągu ostatnich 365 dni. Pracodawcy muszą przestrzegać zasady równego traktowania w zatrudnieniu, co jest regulowane przepisami prawa pracy.

Pracodawca może zgłosić ofertę pracy:

  1. Poprzez portal psz.praca.gov.pl
  2. Pocztą elektroniczną - sekretariat@pupsulecin.pl
  3. Osobiście: w siedzibie Urzędu (pokój nr 1)
  4. Pocztą tradycyjną.

Zgłoszenie powinno zawierać następujące dane:

  1. Dane dotyczące pracodawcy: pełną nazwę firmy, adres i numer telefonu, numer REGON, NIP i PKD, imię i  nazwisko osoby wskazanej do kontaktów, liczbę zatrudnionych pracowników
  2. Dane dotyczące zgłoszenia miejsca zatrudnienia: nazwę stanowiska, liczbę wolnych miejsc pracy, miejsce wykonywania pracy, rodzaj umowy, informację o systemie i rozkładzie czasu pracy, wysokość i system wynagradzania, datę rozpoczęcia zatrudnienia, wymagania wobec kandydata do pracy, informacja o wymaganiach dotyczących kwalifikacji  i umiejętności kandydatów do pracy, proponowany zasięg upowszechniania oferty pracy.
Szczegółowe informacje można uzyskać osobiście w pok. nr 1 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sulęcinie lub tel. 95 755 23 36 wew. 12
W przypadku zgłoszenia oferty pracy po raz pierwszy należy dostarczyć do Pwiatowego Urzędu Pracy w Sulęcinie dokumenty podstawowe pracodawcy (regon, NIP, wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub KRS).
Ofertę pracy może zgłosić wyłącznie pracodawca.

Zgłoszone krajowe oferty pracy zostaną udostępnione na naszych elektronicznych wyświetlaczach umieszczonych w urzędach gmin powiatu sulęcińskiego  w Internecie w Centralnej Bazie Ofert Pracy oraz za zgodą pracodawcy przekazane do innych Powiatowych Urzędów Pracy do upowszechnienia w ich siedzibach.
Na życzenie pracodawcy przeprowadzimy profesjonalny dobór kandydatów do pracy:
  • pośrednicy pracy przeprowadzą wstępną rozmowę z kandydatami,
  • wybiorą grupę osób zainteresowanych ofertą,
  • zorganizują giełdę pracy,

Pracodawco pamiętaj:

pracodawca zgłasza krajową ofertę pracy do jednego powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo innego wybranego przez siebie urzędu, pracodawca zgłaszając krajową ofertę pracy do powiatowego urzędu pracy może nie wyrazić zgody na podawanie do wiadomości publicznej informacji umożliwiających jego identyfikację przez osoby niezarejestrowane w powiatowym urzędzie pracy, nieuzupełnienie przez pracodawcę krajowego zgłoszenia, w terminie 7 dni od dnia powiadomienia, powoduje, że oferta pracy nie jest przyjmowana do realizacji przez Powiatowy Urząd Pracy.
 

Powiatowy urząd pracy nie może przyjąć oferty, o ile pracodawca:

  • zawarł w ofercie pracy wymagania, które naruszają zasadę równego traktowania w zatrudnieniu w rozumieniu przepisów prawa pracy, i mogą dyskryminować kandydatów do pracy, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie lub orientację seksualną,
  • w okresie do 365 dni przed dniem zgłoszenia oferty pracy został skazany prawomocnym wyrokiem za naruszenie praw pracowniczych lub jest objęty postępowaniem wyjaśniającym w tej sprawie
Obowiązki pracodawców reguluje ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.