Zadania zawodowe:
|
- gromadzenie wiedzy o systemie edukacji dorosłych w Polsce na wszystkich poziomach kształcenia oraz na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Unii Europejskiej;
- prowadzenie badań empirycznych ukierunkowanych na kształcenie dorosłych: celów, treści, form, metod, procesów kształcenia i samokształcenia dorosłych oraz uwarunkowań biopsychicznych, społeczno-demograficznych, ekonomicznych, kulturowych i politycznych tych procesów;
- diagnozowanie potrzeb edukacyjnych i oczekiwań różnych odbiorców;
- planowanie działalności edukacyjnej w firmach, instytucjach i organizacjach z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji życiowej uczestników zajęć i szkoleń;
- prowadzenie zajęć dydaktycznych dla dorosłych;
- wykorzystywanie w procesie kształcenia nowoczesnych technologii, aktywnych metod pracy z uczącym się dorosłym oraz technik autoprezentacji;
- prowadzenie dokumentacji procesu nauczania oraz dokonywanie oceny efektów kształcenia;
- wspieranie i wdrażanie ludzi dorosłych do samokształcenia przez udzielanie wskazówek metodycznych i tworzenie instytucjonalnych i organizacyjnych warunków do samokształcenia;
- realizowanie projektów edukacyjnych upowszechniających ideę uczenia się przez całe życie z wykorzystaniem mediów i infrastruktury środowiska lokalnego;
- motywowanie dorosłych do zdobywania i poszerzania wiedzy (ogólnej i zawodowej) oraz do uczestnictwa w kulturze;
- integrowanie działań różnych instytucji w celu realizacji idei społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy oraz edukacji ustawicznej;
- inspirowanie instytucji, firm i organizacji pozarządowych oraz samorządów do podejmowania działań edukacyjnych oraz wprowadzania celów edukacyjnych do strategii ich działania;
- promowanie idei edukacji ustawicznej i prowadzenie marketingu usług edukacyjnych poszerzających indywidualną aktywność edukacyjną dorosłych w różnych grupach wiekowych.
|